Sunday, February 13, 2011

traditional dance.






hey. 
     bangun pagi pagi nie tibe tibe aku rindu sangat nak buat satu bende nie. DANCING a.k.a menari lahh. haha. mase menari kira separuh dalam hidup aku. hmm. seronok. satu kepuasaan tau bile aku dapat menari. and then bile atas stage orang tengok kite dengan macam macam reaction. kite pun bagi senyuman yang maniiis dan lenggok tari yang menarek.


    aku menari since aku standard 4. tyme standard 5 aku start buat show kat hotel hotel for wedding and dinner. sampai lahh form 3 aku active. tahun paling active standard 6 until form 2. macam macam kenangan manis dan pahit kot. nama group nie UMMI Associates. tempat tempat yang aku pena buat show;
-dataran merdeka untuk dinner bomba satu malaysia.
-jom heboh shah alam and bukit jalil untuk 2 tahun berturut turut.
-hotel nikko( tak ingat untuk ape)
-hotel marriot untuk wedding anak dato' satim
-hotel golden palace, mines untuk wedding anak dato' razak(salah seorang drpd UMMI Associates)
-hish, banyak lagi lahh. banyak tak ingat. sebab every month mesti ade show.
yang atas ni aku ingat sebab ade kenangan teramat manis. ade sekali tu aku nak amik UPSR hari ahad tu sempat lagi aku buat show kat jomheboh. hahaha. result aku oke je (poyo seyh). hehe. 

     setiap show mesti ade payment. tyme tu aku mashuk kot. tapi tak semua show aku dapat. our manager simpan untuk beli accessories. kalau ade lebih dye bawak pegi jalan jalan. kitorang penah pegi genting highlands and penang. seronok kot. 

     act, bakat menari aku dapat dari ibu. yang lagi best, she's my coach. dulu dye menari sampai australia. weii, bangge bhai. haha. and she's also our manager. haha. urusan kewangan and semua show dye settle kan. tapi yang mencari show pakcik2 and makcik2 aku. huhu. ade satu mase nie ibu pregnant pun dye still mengajar and urus kan kitorang. hehe. hebat tak?

       tyme form2 penyanyi daripada UMMI Associates mendirikan rumah tangga. tapi dye still join the club. then tyme form3 kitorang dah slow down sikit. and sorang lagi keluar untuk berkahwen jugak. haha. tyme aku form4 UMMI Associates stop. sebab semua sebuk mengejar citacita. aku pun masok asrama. hehe.

      kebetulan sekolah baru aku tu kat negeri sembilan. so, tradision dye very strong. haha. aku pun mengembang kan bakat kat sekolahh tu. baru masok aku dah jadi leader. haha. kelakar. padahal ade membe aku lagi terrer. tak ape dah rezeki. so, sampai form5 aku jadi leader tarian. hehe. last show aku tyme annual dinner.hehe.

       untuk UMMI Associates bulan 10 hari tu kitorang buat show. dah tak ade orang pun kitorang ade kan. untuk wedding abang sedare. hehe. tyme tu memang menguji aku. menari 5 lagu tanpe henti. haha.tapi aku memang puas. 

      after this, aku pun tak tau naseb bakat tarian kau nie. leader tarian UMMI Associates pun nak mendirikan rumah tangge bulan mac nie. hmmm. sedih lahh. parents aku pun tak kasi nak join mane mane kelas tarian. hmm. lagi lah bertambah sedih aku nie. sobsob;(


sumpah aku rindu nak menari lagi. hmmmmm


wedding abang shareen-hotel summit


saki baki UMMI Associates. 
abang aku pun penari. haha.




ika- leader tarian
dye bole menyanyi sekali


adek-penyanyi utama UMMI Associates




wawa


nurul


ini je yang picture yang aku ade. nanti aku jumpe aku letak yepp

No comments:

Post a Comment